Monday, February 23, 2009

Such a beautiful place, Lumut

Air kian biru di pantai Lumut.....
For the last couple of days, I spared my time to seek for friend in Lumur Perak. A place where the new MB stay in. Such a beautiful place Lumut, bluewish island, peaceful beach and the utmost important thing is a very kind person I met in Perak. Timbul rasa berahi mengenali mu Lumut. A sweet smile, a pleasant and cool facet of welcoming greet... Di sana saya menemukan persahabatan yang sangat saya hargai, rasa bunga kasih, rasa keinsanan dan rasa kelainan menjadi orang yang ingin diketahui lebih dekat tetapi pertemuan yang singkat itu menjadikan kita kenal harga budi, ketulusan dan keikhlasan untuk menjadi diri lebih baik. Saya menjadi sangat ingin mengolah kata-kata klasik yang indah dan cantik, yang menjadikan segala perasaan saya tambah seni dan biru. I don't know how to describe it further tetapi ia menjadikan saya lupa sebentar bahawa di tempat saya tengah santai itu pergolakan berebut kuasa amat dahsyat dan bergolak sekali. Insan yang menjadikan politik medan makanan dan mainan lupa bahawa mereka seharusnya melakukan sesuatu yang terbaik untuk rakyat tetapi kerana kuasa lebih penting, rakyat bagaikan jadi mangsa kepada segala permainan itu. Saya tidak ingin mengulas hal itu lebih panjang tetapi cukup saya mengatakan saya amat damai ketika berada di Lumut, lupa akan masalah saya buat sebentar dan kembali berada dalam alam nostalgia yang membahagiakan. Za, terima kasih atas layanan mesramu. Panjang umur kita jumpa lagi.

No comments: